Darmowa dostawa od 149 złotych!
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Darmowa dostawa od 149 złotych!
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Regulamin sklepu

1. DEFINICJE

Sklep – sklep internetowy Balavender prowadzony przez sprzedawcę pod adresem www.balavender.pl

Sprzedawca/sprzedający - Alan Jasiukajc, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą CRAFTCODE Alan Jasiukajc, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, numer NIP: 6692584290, numer REGON: 541054586.

Konsument – konsument w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 

Klient – osoba fizyczna, w tym konsument w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta ze sklepu. 

Kupujący – każdy podmiot kupujący w sklepie.

Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).

Konto – nieodpłatna funkcja sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której kupujący może założyć w sklepie konto, które ułatwi przebieg składania kolejnych zamówień oraz umożliwi dostęp do danych o poprzednich zamówieniach.

Zamówienie – wypełnienie formularza zamówienia, stwierdzające wolę kupującego do zawarcia umowy sprzedaży ze sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.  

Regulamin – niniejszy regulamin.

 

 2. KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

Kontakt z obsługą sklepu możliwy jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.

Adres e-mail : info.balavender@gmail.com

Kontaktowy numer telefonu : +48 605 511 157

Adres korespondencyjny : UP KOSZALIN 9, skrytka pocztowa nr. 93, ul. Władysława IV 22A, 75-350 Koszalin

Domyślny paczkomat INPOST : KOS15M

 

3. WYMAGANIA TECHNICZNE

Aby sklep oraz proces składania zamówienia działały poprawnie, niezbędne będzie do korzystania z niego : 

  1. urządzenie z dostępem do internetu
  2. przeglądarka internetowa obsługująca technologię JavaScript oraz pliki cookies.

Aby złożyć zamówienie w sklepie, poza wymogami określonymi powyżej niezbędne będzie posiadanie konta e-mail.

 

 4. WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Rejestracja w sklepie w celu utworzenia konta nie jest obowiązkowa, lecz posiadanie konta usprawni dokonywanie kolejnych zakupów w przyszłości.
  2. Po procesie rejestracji, użytkownik sklepu otrzyma na wskazany adres e-mail potwierdzenie rejestracji
  3. Akceptacja regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu dokonania zakupu towaru za pośrednictwem sklepu internetowego.
  4. Podanie danych osobowych przez klienta jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić realizację usług świadczonych przez sklep internetowy.
  5. Klient może złożyć zamówienie przez cały rok, o każdej godzinie, jednak jego realizacja będzie odbywać się od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy.
  6. Właściciel sklepu internetowego zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu internetowego, bądź wprowadzania w nich zmian. Powyższe nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży, które będą realizowane na dotychczasowych zasadach.
  7. Zakazuje się wszystkim użytkownikom sklepu internetowego, w tym klientom umieszczania na stronie sklepu treści bezprawnych 

 

5. ZAKUPY W SKLEPIE I PROCES REALIZACJI ZAMÓWIEŃ

  1. Ceny wyświetlone przy produktach są cenami całkowitymi i nie uwzględniają żadnego rodzaju ukrytych kosztów.
  2. Ceny nie zawierają wliczonego podatku VAT, ze względu na zwolnienie podmiotowe, wynikające z nieprzekroczenia przez działalność progu obrotu 200.000 zł rocznie (artykuł 113 ust 1 i 9 ustawy o VAT).
  3. Na całkowitą wartość zamówienia składają się : ceny produktów, koszt dostawy i ewentualna dopłata dla formy płatności - pobranie u kuriera.
  4. Aby zakupić produkt należy dodać go do koszyka.
  5. W koszyku należy wybrać metodę płatności i formę dostawy, oraz podać wszystkie wymagane dane dla celów rozliczeniowych i wysyłkowych.
  6. Zamówienie zostaje uznane za złożone w momencie potwierdzenia jego szczegółów oraz zaakceptowania regulaminu sklepu.
  7. Złożenie zamówienia oraz jego opłacenie jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży między kupującym a sprzedającym.
  8. Koszty wysyłki zamówienia ponoszone są przez kupującego, chyba, że w sklepie aktualna jest promocja, która postanawia inaczej.
  9. Zamówienie, które nie zostanie opłacone w przeciągu 72 godzin zostaje automatycznie anulowane i jest traktowane jako odstąpienie od umowy. Nie dotyczy to zamówień wysyłanych za pobraniem. 
  10. Sprzedający korzysta ze zwolnienia z ewidencji sprzedaży na kasie fiskalnej na mocy Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 20 grudnia 2017 roku, w związku z czym udostępnia kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży w formie faktury sprzedażowej w postaci pliku .pdf przesyłanego na adres e-mail podany w formularzu zamówienia, lub na życzenie kupującego w formie papierowej w paczce - informacja o chęci otrzymania wersji papierowej musi zostać przekazana sprzedającemu za pomocą wiadomości e-mail, kontaktu telefonicznego lub adnotacji w polu "uwagi do zamówienia", znajdującego się w podsumowania zamówienia w sklepie.
  11. Kupujący może złożyć zamówienie w sklepie poprzez zarejestrowane wcześniej konto, lub bez jego posiadania (w tym wypadku, każdorazowo wymagane będzie podanie danych potrzebnych do rozliczenia i wysyłki zamówienia)
  12. Realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta, po otrzymaniu przez Sklep Internetowy potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez Podmiot realizujący płatności, a w przypadku formy płatności - pobranie u kuriera - w momencie złożenia zamówienia.
  13. Czas przekazania skompletowanego i spakowanego zamówienia ze sklepu firmie kurierskiej to maksymalnie 24 godziny licząc od zaksięgowania wpłaty. Czas dostawy może różnić się od wybranej formy dostawy, jednak nie powinien przekroczyć 48 godzin. Podane wymiary czasowe dotyczą dni roboczych z wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy.
  14. W przypadku, gdy klient złoży zamówienie podając błędne lub niepełne dane, sprzedawca będzie próbował nawiązać kontakt telefoniczny i mailowy z klientem w celu uzupełnienia lub ustalenia prawidłowych danych. W tym przypadku, jeżeli klient nie odpowie na próby kontaktu, czas realizacji zamówienia może się wydłużyć.
  15. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia towaru bez wad ukrytych, a w razie ich wystąpienia do przyjęcia reklamacji produktu lub przyjęcia go z powrotem i zwrotu wartości. Tym samym sprzedawca informuje o ciążącej na nim, przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia usług z umową.

 

6. FORMY DOSTAWY

  1. Sprzedaż i wysyłka zamówień realizowana jest tylko na terenie Polski.
  2. Podczas składania zamówienia, klient ma do wyboru poniższe formy dostawy:
    - InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa do wskazanego punktu odbioru w cenie 14.90 zł
    - InPost Kurier - dostawa na podany w formularzu zamówienia adres w cenie 16.90 zł
    - DPD Pickup - dostawa do wskazanego punktu odbioru w cenie 12.90 zł
    - Orlen Paczka - dostawa do wskazanego punktu odbioru w cenie 11.90 zł
    - Punkty odbioru Pocztex - dostawa do wskazanego punktu odbioru w cenie 13.90 zł

 

7. METODY PŁATNOŚCI

Za zamówienie w sklepie można zapłacić (wybór leży po stronie kupującego) następującymi metodami płatności : 

  1. Przelew tradycyjny na firmowy rachunek bankowy : 28 1140 2004 0000 3902 8562 3969
  2. Bramka płatnicza Przelewy24 - szybkie przelewy internetowe, płatności kartami VISA I MASTERCARD, Google Pay, BLIK i usługa PayPo - zapłać później. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online i obsługi kart płatniczych jest PAYPRO S.A. Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068. 
  3. mRaty mBank - możliwość rozłożenia płatności na dogodne raty. Dotyczy wyłącznie zakupów na kwotę powyżej 300.00 złotych. Obsługę płatności zapewnia mBank S.A.
  4. InPost Pay - procesowanie zakupu w zewnętrznej aplikacji InPost. Dostępne metody płatności to: Google Pay, Apple Pay, karty Visa i Mastercard, BLIK, przelewy internetowe. Obsługę płatności zapewnia InPost sp. z o.o.
  5. Pobranie u kuriera (płatne + 4.00 zł)

 

8. KONTO W SKLEPIE

  1. Założenie konta jest dobrowolne.
  2. Konto daje kupującemu dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień złożonych w sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych osobowych.
  3. W celu założenia konta należy wypełnić formularz w zakładce "zarejestruj się".
  4. Po procesie rejestracji konta, kupujący otrzyma na podany adres e-mail potwierdzenie założenia konta.
  5. Kupujący może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów i odpowiedzialności w każdym czasie zrezygnować z konta.
  6. W celu dokonania rezygnacji z konta należy wysłać swoją rezygnację do sprzedawcy na adres e-mail: info.balavender@gmail.com, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie konta.
  7. Reklamacje dotyczące funkcjonowania konta należy kierować na adres e-mail : info.balavender@gmail.com, a jej rozpatrzenie przez sprzedającego nastąpi w terminie 14 dni.

 

9. NEWSLETTER

  1. Newsletter to nieodpłatna usługa świadczona przez sklep internetowy.
  2. Aby korzystać z newslettera niezbędne będzie urządzenie z przeglądarką internetową obsługującą JavaScript oraz pliki cookies, z dostępem do internetu oraz konto e-mail.
  3. Newsletter polega na regularnym przesyłaniu na wskazany przez użytkownika adres e-mail treści marketingowych, czyli reklam i kodów promocyjnych powiązanych ze sklepem.
  4. Aby rozpocząć korzystanie z usługi, wymagany jest zapis do usługi newslettera w postaci wskazania adresu e-mail oraz wyrażenia zgody na zapis do newslettera.
  5. Zapis do newslettera jest niezobowiązujący
  6. Rezygnacja z usługi jest dozwolona w każdym momencie poprzez zgłoszenie takiej dyspozycji na adres mailowy sklepu : info.balavender@gmail.com.
  7. Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące newslettera należy zgłaszać na adres e-mail: info.balavender@gmail.com, a te rozpatrywane będą w terminie do 14 dni od wpłynięcia zgłoszenia.

 

10. KOSZYK 

  1. Koszyk to nieodpłatna funkcja sklepu pozwalająca na przechowywanie produktów od momentu wybrania ich ze strony sklepu do złożenia zamówienia.
  2. Aby umieścić produkt w koszyku, należy kliknąć ikonę wózka sklepowego znajdującego się na karcie produktu. 
  3. W koszyku wyświetlana jest całkowita wartość wszystkich wybranych produktów.
  4. Aby złożyć zamówienie, po umieszczeniu produktów w koszyku należy określić formę dostawy i metodę płatności. 

 

11. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży zawartej przez internet, zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta, konsument, który zawarł umowę na odległość (w tym za pośrednictwem Internetu) lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni od otrzymania towaru odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez kupującego weszła w posiadanie tego towaru.
  3. Aby kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy i aby zachować termin do odstąpienia od umowy musi poinformować sprzedawcę, korzystając z danych podanych w punkcie 2. regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu nie musi mieć swojej fizycznej formy i jest równoważne z informacją podaną drogą e-mailową lub telefoniczną. Ważne, aby kupujący wskazał wtedy numer zamówienia ze sklepu lub inne dane pozwalające na identyfikację zamówienia od którego kupujący zamierza odstąpić.
  5. Po zawiadomieniu Sprzedawcy o chęci odstąpienia od umowy, należy zwrócić produkty na adres Sprzedawcy: ul. Jarosława Dąbrowskiego 34/3, 75-300 Koszalin.
  6. Przy odstąpieniu od umowy zwrot wartości zamówienia zostanie zrealizowany w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  7. Wzór odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem : https://uokik.gov.pl/download.php?id=1216

 

12. REKLAMACJE

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
  2. Korzystając z rękojmi kupujący może, na zasadach określonych w kodeksie cywilnym:
    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    2. przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
    3. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
    4. żądać usunięcia wady.
  3. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy kupującemu - na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
  4. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres mailowy wskazany w punkcie 2. regulaminu.
  5. Jeżeli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do sprzedawcy, kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru - na koszt sprzedawcy, na adres: ul. Jarosława Dąbrowskiego 34/3, 75-300 Koszalin.
  6. Rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

 

13. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH - POLITYKA PRYWATNOŚCI

W celu organizacji treści na naszej stronie, politykę prywatności umieściliśmy na odrębnej stronie informacyjnej sklepu, pod adresem: Polityka prywatności - Balavender



POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez konsumenta rezultatu, konsument może skorzystać m.in. z:
    1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
    2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
    3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
    4. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.

 

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy obowiązujących przepisów prawa. W przypadku stwierdzenia sprzeczności między postanowieniami regulaminu a  obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo w zastosowaniu mają przepisy prawa.

✨ -10% na wszystko z kodem "PROMO" ✨